Kata pendahuluan

Assalamualaikum kepada pembaca sekalian. Kami bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah diizinkan kami membuat blog yang bertemakan Islam. Tujuan kami mewujudkan blog ini adalah untuk membongkar tentang gejala sosial yang tidak ada batasan lagi bagi remaja Islam sekarang. Kami berharap agar blog ini mendapat sambutan daripada umat Islam dan bukan Islam. Dengan izin Allah s.w.t blog ini akan dapat memberi banyak manfaat dan ilmu yang kalian akan diperolehi. Akhir kalam dari kami,kami memohon maaf jika ada kesilapan secara tidak kami sengajakan. Doakan kejayaan kami ini. Shukran.

Al-Quran With Jihad For Islam

Tiada masa untuk membaca al-Quran di rumah? Mungkin kerana kesibukan kerja. Kini al-Quran didatangi dengan versi flash yang boleh diselak seperti helaian al-Quran. Al-Quran secara maya ini dibawakan khas oleh quranflash.com dan boleh diakses dengan lebih mudah dengan menekan link di bawah:

Jihad For Islam Al-Quran Versi Flash

Al-Fatihah

GEJALA SOSIAL YANG MELAMPAU!!!!!!

Pada era globalisasi ini anak muda semakin mudah dan bebas bersosial,sudah tiada erti lagi bagi mereka halal dan haram tentang pergaulan.Bergurau senda hingga mendatangkan ftnah terhadap masyarakat.Nak berkawan n bersosial boleh tapi ingatlah adab ketika bergaul.yang mana haram tak payahla dibuat.Penat ustaz ngan ustazah korang ajar tentang adab tapi korang buat jugak pegang-pegang tangan orang yang bukan muhrim korang.Padahal nikah pun belum ada hati nak pegang sini pegang sana.Pe la korang ni!malu la sikit korang tu umat islam,Islam pulak agama yang suci,korang tak payahla nak hilangkan kesucian agama Islam!dah tak takut ngan neraka dan bala Allah yang dasyat dan perit ke????dah cukup hebat ke???sedangkan Saidina Umar Al-Khatab yang gagah perkasa tu pun tunduk n sujud kat Allah.Sepatutnya kita saling nasihat menasihati dan kalau dinasihatkan oleh sesiapa tu janganla nak berlagak pulak,kita semua ni asal dari benda yang hina jugak iaitu air mani.So,janganla nak berlagak hebat pulak.Ingat!mencegah kemungkaran adalah kerja kita semua bukannye kerja ulama` dan ustaz je.

Kesimpulannya ayuhlah kita menjaga nama Islam yang suci dan datangnya daripada Allah s.w.t dan marilah kita berpegang dengan ayat Al-quran yang bermaksud:

‘Dan janganlah kau mendekati zina.”

Ingatlah lelaki itu adalah syaitan yang menggoda wanita dan wanita adalah syaitan bagi lelaki yang sering menguji nafsu…..

Hasil nukilan: Mohamad Nurul Azmi bin Koyube

Penolong Presiden Jihad For Islam

0 Comments:

Post a Comment



Irsyadee feat. Hafiz Hamidun - Taubat Seorang Hamba

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Artis: Irsyadee feat. Hafiz Hamidun

All For Ummah - Sentosa (For The Peace Of Gaza)

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Komposer/lirik: Hafiz Hamidun Artis: All For Ummah Editor: Khairul Nizam bin Haji Hamidun