Kata pendahuluan

Assalamualaikum kepada pembaca sekalian. Kami bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah diizinkan kami membuat blog yang bertemakan Islam. Tujuan kami mewujudkan blog ini adalah untuk membongkar tentang gejala sosial yang tidak ada batasan lagi bagi remaja Islam sekarang. Kami berharap agar blog ini mendapat sambutan daripada umat Islam dan bukan Islam. Dengan izin Allah s.w.t blog ini akan dapat memberi banyak manfaat dan ilmu yang kalian akan diperolehi. Akhir kalam dari kami,kami memohon maaf jika ada kesilapan secara tidak kami sengajakan. Doakan kejayaan kami ini. Shukran.

Al-Quran With Jihad For Islam

Tiada masa untuk membaca al-Quran di rumah? Mungkin kerana kesibukan kerja. Kini al-Quran didatangi dengan versi flash yang boleh diselak seperti helaian al-Quran. Al-Quran secara maya ini dibawakan khas oleh quranflash.com dan boleh diakses dengan lebih mudah dengan menekan link di bawah:

Jihad For Islam Al-Quran Versi Flash

Al-Fatihah

DR. ZAKIR ABDUL KARIM NAIK

Berlatarbelakangkan bidang kedoktoran, Dr. Zakir Abdul Karim Naik merupakan seorang pakar dalam bidang perbandingan agama di peringkat antarabangsa. Beliau sangat terkenal dengan teknik pidato dan debatnya yang sangat mantap dan berkesan, menggunakan dalil-dalil daripada al-Quran dan hadis yang sahih serta beberapa kitab-kitab agama lain seperti kitab Bible, kitab Veda, kitab Bhagwad Geeta, kitab Upandishads dan banyak lagi.

Dilahirkan pada 18 Oktober 1965 di Mumbai, India, beliau juga terkenal dengan kebolehannya mematahkan hujah pihak lawan serta memberikan jawapan yang meyakinkan terhadap persoalan-persoalan yang dikeukakan secara spontan.

Menjelang tahun 2002, beliau sudahpun memberikan lebih daripada 1000 ceramah di peringkat antarabangsa seperti di Amerika Syarikat, Kanada, United Kingdom, Arab Saudi, United Arab Emirates, Kuwait, Qatar, Bahrain, Oman, Afrika Selatan, Itali, Mauritius, Australia, Malaysia, Singapura, Hong Kong, Thailand, Guyana (Amerika Syarikat) dan banyak lagi termasuklah ceramah di tempat asal beliau sendiri; India.

Dr. Zakir mendapat pendidikan awal St. Peter’s High School (I.C.S.E.), Mumbai sebelum ke Kishinchand Chellaram College, Mumbai dan Topiwala National Medical College, Nair Hospital, Mumbai. Akhirnya, beliau mendapat ijazah Kedoktoran dalam bidang perubatan, M.B.B.S. ( Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgery) di University of Mumbai, India.

Beliau aktif melibatkan diri dalam aktiviti-aktiviti dialog antara agama, dan antara yang paling berjaya adalah dialog bersama- sama Dr. William Campbell (Amerika Syarikat) pada 1 April 2000. Beliau digelar seorang individu yang tidak asing lagi dalam dunia perbandingan agama; Sheikh Ahmad Deedat, sebagai ‘Deedat Plus’ pada tahun 1994.

Beliau juga menerima anugerah daripada Ahmad Deedat yang terpahat padanya : “ Son, what have you done in 4 years had taken me 40 years to accomplish, Alhamdulillah. “ Ia bermaksud, “ Wahai anak muda, apa yang telah kamu lakukan dalam masa 4 tahun mengambil masa 40 tahun bagi saya untuk mencapainya. Alhamdulillah.”

Beliau sering dijemput untuk menyampaikan ceramah di beberapa stesen televisyen dan radio di pelbagai negara, dan kini ratusan daripada video rakaman ceramah beliau boleh didapati dalam bentuk pita video dan cakera padat (CD).

Beliau kini telah meninggalkan karier beliau sebagai seorang doktor perubatan untuk menumpukan seluruh masa dan tenaga beliau untuk aktiviti dakwah islamiyah. Beliau kini menjawat jawatan sebagai Presiden Islamic Research Foundation (I.R.F.), Pengerusi I.R.F. Educational Trust, dan Presiden Islamic Dimensions, Mumbai.

Antara buku-buku yang telah dikarang oleh Dr. Zakir termasuklah Replies To The Most Common Questions Asked by Non-Muslims, Quran and Modern Science – Compatible or Incompatible, Concept of God Or Subjected?, Al-Quran- Should It Be Read With Understanding?, Is The Qur’ an God’s Word? dan banyak lagi.

ISLAMIC RESEARCH FOUNDATION

Islamic Research Foundation yang diasaskan pada bulan Febuari 1991 merupakan satu pertubuhan rasmi yang tidak berasaskan keuntungan yang berperanan menyebarkan dakwah serta mesej Islam kepada masyarakat, sama ada Islam mahupun bukan Islam.

Kerja-kerja yang dihasilkan oleh IRF termasuklah buku-buku, dokumentari dan video-video ceramah telah sampai ke jutaan manusia di serata dunia melalui siaran TV satelit antarabangsa, Internet dan media cetak; kebanyakannya menumpukan kepada memberikan kefahaman terhadap kebenaran dan kesempurnaan agama Islam berdasarkan ayat-ayat al-Quran, hadis sahih dan juga logik akal.

Islamic Research Foundation dinaungi oleh Dr. Zakir Abdul Karim Naik. IRF boleh dihubungi di alamat:

56/58 Tandel Street (North),
Dongri, Mumbai – 400 009 India.
Tel: (0091-22) 23736875 (8 lines)
Fax: (0091-22) 23730689
Laman web di www.irf.net
Saksikan perbincangan bersama-sama kami mengenai MEDIA DAN ISLAM; BERPERANG ATAU BERDAMAI yang disampaikan oleh Dr. Zakir Naik di posting yang akan datang.

0 Comments:

Post a Comment



Irsyadee feat. Hafiz Hamidun - Taubat Seorang Hamba

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Artis: Irsyadee feat. Hafiz Hamidun

All For Ummah - Sentosa (For The Peace Of Gaza)

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Komposer/lirik: Hafiz Hamidun Artis: All For Ummah Editor: Khairul Nizam bin Haji Hamidun