Kata pendahuluan

Assalamualaikum kepada pembaca sekalian. Kami bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah diizinkan kami membuat blog yang bertemakan Islam. Tujuan kami mewujudkan blog ini adalah untuk membongkar tentang gejala sosial yang tidak ada batasan lagi bagi remaja Islam sekarang. Kami berharap agar blog ini mendapat sambutan daripada umat Islam dan bukan Islam. Dengan izin Allah s.w.t blog ini akan dapat memberi banyak manfaat dan ilmu yang kalian akan diperolehi. Akhir kalam dari kami,kami memohon maaf jika ada kesilapan secara tidak kami sengajakan. Doakan kejayaan kami ini. Shukran.

Al-Quran With Jihad For Islam

Tiada masa untuk membaca al-Quran di rumah? Mungkin kerana kesibukan kerja. Kini al-Quran didatangi dengan versi flash yang boleh diselak seperti helaian al-Quran. Al-Quran secara maya ini dibawakan khas oleh quranflash.com dan boleh diakses dengan lebih mudah dengan menekan link di bawah:

Jihad For Islam Al-Quran Versi Flash

Al-Fatihah

Remaja sekarang banyak bangga dengan dosa

Dari: Muhammad Azim bin Haji Hamidun

TRAGEDI seperti ini sudah banyak terjadi dikalangan remaja. Tak payah fikir jauh-jauh, fikirkan diri sendiri atau rakan terdekat. Kenapa saya berkata ‘remaja banyak bangga dengan dosa’? Mari baca kisah pemerhatian saya.

Pada suatu hari, sedang aku meronda-ronda menaiki motor aku sambil mencari mood dan angin malam, aku melihat ramai orang di dewan. Aku mengubah haluan ku ke dewan itu. Sedangku melintasi dewan tersebut, aku menoleh ke kiri dan tiba-tiba aku terpandang pasangan romantis sedang berbual-bual sambil berpegang-pegangan tangan. Aku menoleh dan terus menoleh. Aku tenung pasangan tersebut dengan pandangan yang agak tajam hanya sedikit tumpul kerana masih di atas motor. Aku tenung dan terus ku tenung. Akhirnya aku mendapat respon dari pasangan tersebut.

Mereka melihat aku kembali dengan muka pelik kerana melihat reaksi aku yang sedang melihat mereka di situ mengumpul dosa. Aku melepasi mereka, dan masih ku tenung gelagat mereka. Tenunganku membuat mereka segan dan tidak memandangku lagi, tetapi tangan masih tidak dilepaskan. Macam tak ada apa yang berlaku. Macam aku ni suka je tengok diorang tu. Dah la dekat tempat open, buat maksiat lagi tu. Mashaalllah, aku tenung bukan sebab aku sangap atau suka tengok aksi tu, tapi aku nak buat tenungan insaf yang selalu aku buat kat kawan aku kalau diorang dating kat sekolah. Tapi kali ni tak jadi lah… SOB, SOB… Tapi betul tak cakap aku?? Remaja sekarang ni banyak yang bangga kat dosa diorang. Mungkin la apa yang diorang buat tu bagi pandangan diorang sesuatu yang cool. Sebab tak ade orang yang penah buat macam tu. Macam bangga la diorang pegang-pegang tangan. Kononnya diorang tu Orang Puteh la konon.. Romantis.. Hmph… Romantis taik kucheen.. Tak pe lah.. Mungkin kemungkaran tu aku tak boleh nak cegah.. Jadi adalah kewajipan aku untuk mencegahnya dengan hati. Dan aku juga doakan yang diorang tu dapat hidayah, petunjuk dan kesedaran dari Allah SWT atas tindakan diorang dan mudah-mudahan diorang akan insaf dan akan kembali ke pangkal jalan.

0 Comments:

Post a Comment



Irsyadee feat. Hafiz Hamidun - Taubat Seorang Hamba

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Artis: Irsyadee feat. Hafiz Hamidun

All For Ummah - Sentosa (For The Peace Of Gaza)

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Komposer/lirik: Hafiz Hamidun Artis: All For Ummah Editor: Khairul Nizam bin Haji Hamidun