Kata pendahuluan

Assalamualaikum kepada pembaca sekalian. Kami bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah diizinkan kami membuat blog yang bertemakan Islam. Tujuan kami mewujudkan blog ini adalah untuk membongkar tentang gejala sosial yang tidak ada batasan lagi bagi remaja Islam sekarang. Kami berharap agar blog ini mendapat sambutan daripada umat Islam dan bukan Islam. Dengan izin Allah s.w.t blog ini akan dapat memberi banyak manfaat dan ilmu yang kalian akan diperolehi. Akhir kalam dari kami,kami memohon maaf jika ada kesilapan secara tidak kami sengajakan. Doakan kejayaan kami ini. Shukran.

Al-Quran With Jihad For Islam

Tiada masa untuk membaca al-Quran di rumah? Mungkin kerana kesibukan kerja. Kini al-Quran didatangi dengan versi flash yang boleh diselak seperti helaian al-Quran. Al-Quran secara maya ini dibawakan khas oleh quranflash.com dan boleh diakses dengan lebih mudah dengan menekan link di bawah:

Jihad For Islam Al-Quran Versi Flash

Al-Fatihah

Saya rasa saya tahu kenapa ramai remaja yang tak dapat terima couple tu HARAM……..Macamana kamu nak terima couple tu haram kalau diri tengah mabuk dan khayal melayan perasaan yang sia-sia(couple) tu????kalau benda tu sia-sia dah tentu la syaitan suka,kalau dah syaitan suka dah tentu syaitan tak nak kamu tinggalkan perkara tu..Maklumlah syaitan pun dah anggap kamu sebagai ahlinya yang baru.Tiba-tiba tengah kamu asyik bercinta ada pula orang yang cakap COUPLE tu HARAM..Memang pelik la dengar couple tu haram sedangkan mak ayah dulu pun bercinta(couple)..tapi kamu penah tanya kat mak ayah kamu tak macamana mereka bercinta???Agak-agak mereka bercinta masa bila???Takkan mereka couple masa sekolah rendah@menengah sedangkan masa tu nak keluar rumah pun susah.Ada ke mak ayah kamu bercinta pegang-pegang tangan??ada ke mak ayah kamu dulu bercinta sampai cium-cium???melampau betul yang sampai cium-cium tu!!!!dah tak takut dosa ke???kalau kamu ditakdirkan mati masa kamu tengah buat benda-benda hina tu macamana???kamu dapat apa buat perkara turkutuk tu???dapat puaskan nafsu kamu tu je kan???bukan dapat tambah pahala kamu pun.Apa la kamu ni,kalau ditegur lebih-lebih nanti kamu cakap kubur masing-masing.Kamu tau tak kalau kamu buat perkara hina tu mak ayah kamu yang disoal masa di akhirat???takka kamu nak heret mak ayah kamu pergi neraka disebabkan dosa kamu tu???Alasan kamu bila dibagitau couple tu haram,Eh kenapa haram?saya tak buat apa-apa pun selama kami couple ni,kami cuma call dan main sms je takkan tu pun haram???memang kamu Cuma call dan main sms je..tp kamu call makwe@pakwe kamu takkan lah buat suara ganas???dah tentu kamu buat suara romantik,kamu yang dengar suara tu pun dah dikira zina telinga…macamana pula dengan main sms??kamu kalau main sms takkan la tak cakap pasal perasan kamu contohnya ‘saya rindu la kt abg’…nanti mesti si lelaki balas ‘abg pun rindu awk’..kalau dah cakap rindu dan saying tu dah termasuk dalam zina hati yang memang tak dapat elak.di dalam AL-Quran pun dah tertulis di dalam surah AL-Isra’ yang bermaksud:Janganlah kamu mendekati zina kerana zina itu ialah satu perkara yang hina’.Dah jelas kalau kamu bercouple atau bercinta kamu tak dapat elakkan zina hati..Sedangkan mendekati zina pun dah berdosa apatah lagi kalau kamu lakukan zina?dah tentu kamu berdosa.Konklusinya,takkan la kamu nak terus berdosa disebabkan couple??sanggup kamu kumpul dosa dan tanggung azabnya diakhirat dengan sebab kamu couple??Fikirkalah,kamu dah besar dah tahu mana yang membawa ke SYURGA dan yang mana membawa kamu ke NERAKA..Buatlah keputusan mengikut kehendak iman dan jangan mengikut kehendak nafsu semata-mata.Kembalilah ke jalan yang diredhai Allah sebelum terlambat.Insyallah.

Disediakan oleh: Muhammad Nurul Azmi bin Koyube

0 Comments:

Post a Comment



Irsyadee feat. Hafiz Hamidun - Taubat Seorang Hamba

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Artis: Irsyadee feat. Hafiz Hamidun

All For Ummah - Sentosa (For The Peace Of Gaza)

Disediakan oleh: Muhammad Azim bin Haji Hamidun a.k.a. azim6709 Komposer/lirik: Hafiz Hamidun Artis: All For Ummah Editor: Khairul Nizam bin Haji Hamidun